weloveourhorses.blogg.se

MAJA - OM MIG OCH MIN HÄST

Kategori:

Hej alla fina läsare!
Jag heter Maja, är 15 år. Min häst heter Feeri. Hon är vbl. sto ( varmblod ) född -97. Jag fick henne av en släkting den 11 Maj det här året. Jag har ridit in henne helt själv och jag håller på att utbilda henne. Just nu vilar hon p.g.a överansträngning i böjsenorna i bakbenen troligtvis. Hon har vilat i en vecka nu och ska vila ett tag till. Men sen fortsätter vi att träna!
 
Vi har kommit en lång bit på vägen. Hoppat, ridit dressyr, gått omkull ( ;) ) osv. Vi har t.o.m hoppat 90 cm ! *stolt* Ridit våran första tävling som var en blåbärs hoppning. Hoppade 50 & 70 cm. Gick super bra! Börjat träna galopp och det funkar också super bra. Hon är väldigt samarbetsvillig och charmig.
 
Jag och min mamma som äger denna bloggen bor i en liten håla som heter Katrineholm, även kallat K-holm. Jag går i nian på en skola som heter Söder. Vi bor i lägenhet och förutom våra två hästar så har vi en hund, tre katter och två kaniner. 
 
Här får ni en bild på mig och Feeri från hopptävlingen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: