weloveourhorses.blogg.se

Maja- Planering

Kategori:

Har ingen bra ursäkt för denna usla uppdateringen. Ber om ursäkt helt enkelt. I helgen red jag och mamma runt sjön på lördagen, skrittade. Det gick helt ok men Feeri var konstig. Hon var liksom helt okoncentrerad...  Hon kollade på annat och snubblade emellanåt. Sen blev Fargo rädd för något och då blev Feeri rädd så hon halkade på isen och var jättenära marken och det var väldigt nära att vi gick omkull.. Jag fick typ hjärtattack. Jag vet inte om Feeri tycker att hon ska göra tvärtemot vad jag säger.. I söndags så longerade jag henne. I början var hon snäll, lite het. Sen helt plötsligt efter att hon stannat och jag skulle smacka på henne så stegrade hon sig mot mig. Hon gjorde det om och om igen... En gång riktigt högt också.. Då kände jag mig liten xd Så efter det så bestämde jag mig för att jobba henne från marken någon vecka eller så för att "få pli på henne". Så hon lyssnar och är uppmärksam på mig. Så vi är med på vad vi menar och jobbar tillsammans! 
 
Tyvärr så är Feeris bästa vän till salu.. Araben Cinderella. Tyvärr har vi ej råd att köpa henne men om vi hade och om jag kunde så skulle jag! Jag lovar. Istället så ska jag ta hand om Cinderella och rida henne tills hon säljs vilket blir roligt. Jag har borstat henne och så men aldrig ridit henne. På lördag kl.10 så ska hennes ägare visa mig hennes utrustning osv och då ska jag även rida henne för första gången!! Jag är jättespänd och det kommer bli jättekul tror jag. Jag har ju bara ridit Feeri (inte för jag har något emot det!!!) men det är kul att rida en annan häst :) (Förutom Fargo då ;) Så om någon är intresserad av fina Cinderella så hittar ni annonsen HÄR! 
 
Cinderella

Riktig skönhet är hon!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: