weloveourhorses.blogg.se

Juldagar

Kategori:

Jag (Maja) erkänner att jag och mamma är väldigt dåliga på att uppdatera denna bloggen. Ber så mycket om ursäkt för det! Igår red vi runt sjön på ca 1,5 timme. Skrittade och travade några steg, hästarna tyckte det var väldigt kul att äntligen få springa lite. Halva vägen var hårt underlag och halva vägen var djupare snö. Feeri tyckte det var roligt men lite jobbigt att gå i djupare snö medan Fargo bara tyckte det var jobbigt. Men hästarna skötte sig väldigt bra överlag och var pigga och glada :) 
 
Just nu rider jag Feeri på pelham bett då jag inte rider regelbundet och när jag väl rider så är hon ofta pigg och eftersom underlaget är lite halt och blött så vill jag kunna ha bra kontakt med henne om hon blir rädd eller så. Men hon går väldigt bra på det också. Söker sig neråt mycket. Rider mycket barbacka också, då man känner bättre hur hon går. Har ökat hennes foder lite så hon ska lägga på sig lite mer. Båda hästarna mår bra och är glada! :)
 
Jag och Feeri i somras!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: