weloveourhorses.blogg.se

MAJA - IGÅNG

Kategori: Maja & Feeri

Jag har ridit Feeri lördag, söndag & måndag. Bara skrittat då men hon känns helt ok. I början var hon stel men nu går hon helt normalt igen! Jag är jätteglad :D Jag lindar fortfarande med paddar bak varje dag och tänkte göra det ett tag till för säkerhets skull. Dessutom så har jag tagit bort alla paddar som hon har haft under sadeln. Och jag tycker nästan sadeln ligger bättre då så får vara så för tillfället. Idag ska Feeri få vila så hon inte överanstränger sig igen. Om stallägarna har hämtat spån så ska vi byta från halm till spån idag i boxarna. 
 
Lite övrigt, Feeri går med regntäcke med fleece på insidan. P.G.A att hon är lite tunn och inte ska gå ner mer i vikt och för det oftast regnar hela tiden och är kallt. Hon får 1 kg kraft på kvällen & 5 kg hö. 5 dl kraft på morgonen & 5 kg hö. Tanken är att hon ska få högre dos kraft men ökar lite i taget. Tycker det är svårt med foder och vad hästarna ska äta.. Så just nu äter Feeri kraft och hö. 
 
På lördag ska mamma och jag åka till Hööks i Norrköping. Behöver köpa stalltäcken till våra pollar. Skulle även vilja ha ett regntäcke med 100g fyllning och i mindre storlek till Feeri. Jag önskar mig en hjälm i tidig julklapp som jag provade senast vi var på Hööks. Mamma och jag vill köpa ridstrumpor. Så jag hoppas vi kan köpa det!
 
Om någon har bra tips på foder och hur man vet vad man ska ge sin häst så kommentera gärna då!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: