weloveourhorses.blogg.se

CAMILLA - Om mig och min häst

Kategori:

Hej!
Jag heter Camilla och är Majas mamma. Min ålder behöver vi inte vara så exakta med ;) men jag är över 40. Jobbar som sjuksköterska på dagarna och efter jobbet gör jag det jag älskar mest - åker ut till stallet till min Fargo <3.

Fargo är en 14-årig varmblodsvalack som jag har haft sedan 19 augusti i år. Först hade jag honom på prov i ca en månad för att se hur han fungerade ihop med vår Feeri och för att lära känna honom lite mer. Fargo hade nämligen en del olater för sig när han kom, han backade, hoppade och studsade och försökte få av sin ryttare och drog ned huvudet så fort han tyckte det blev jobbigt. Men i hans ögon såg jag att det fanns en underbart snäll och duktig häst med ett varmt hjärta där inne någonstans. På något sätt så hade han hamnat på fel ställe i livet och jag fastnade för honom direkt. Och så var han så snygg!

Hur som helst så äger jag honom nu och jag tror att han trivs bra. Han börjar få tillbaka glädjen i ögonen och han har blivit mycket, mycket bättre med sina små hyss. De kommer inte alls så ofta nu. Så vi jobbar vidare och Maja hjälper till och rider Fargo lite då och då. Nu tänker jag rida honom mycket i skogen, för det verkar han älska!
Inatt sover han inne för första gången i höst, hoppas det går bra. Han har Feeri som sällskap i boxen bredvid.
Puss & kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: