weloveourhorses.blogg.se

CAMILLA- HÄNT SEN SENAST

Kategori:

Hallå alla där ute!
Idag fick Fargo vila eftersom det är ett attans regnväder och Feeri var blöt och kall och ville gå in och då fick Fargo också gå in och hålla henne sällskap. Hur som helst så verkar han gilla müslin som jag köpte =). Nu äter han ungefär hälften müsli och hälften korn och så lite extra vitaminer. Hoppas att han kommer att lägga på sig lite mer nu fram över. Annars får jag lägga till mer protein. 
 
För övrigt så var hovslagaren till Fargo i torsdags. Fargos skor bak satt himla konstigt och hovslagaren hade lite bråttom så han tog bara bort skorna, vilket var skönt. Det är väldigt konstig form på hovarna, men förhoppningsvis så hinner han "gå till dem" lite innan han blir skodd igen. Hoppas hovslagaren kommer under veckan.
I fredags blev han vaccinerad. Måste göra om grundvaccineringen, så det är skönt att vi har börjat nu i alla fall. Så Fargo vilade fredag och lördag p.g.a. vaccineringen, men igår red jag en sväng. Skrittade en bit på halvlånga tyglar så att han slappnade av i halsen. Han gick helt okej hela rundan =). På ett ställe tvärvände han och började backa. Antar att han inte tyckte att vi skulle fortsätta...så vi diskuterade saken en stund på sidan om vägen. Han backade och studsade av och till och sedan tog vi oss an vägen igen, men det blev stopp igen...så då tog vi en till diskussion och sedan bestämde BARA jag och då kom vi förbi den kärva punkten på vägen. Nöjd =). 
 
Och så har jag köpt ett nytt, lite varmare täcke till honom. Vill inte att han förlorar i vikt bara för att han fryser. Fast egentligen är jag inte så mycket för täcken..men nu blev det så. Ska försöka få in en bild på honom här. Ska bara lösa det tekniska först!
 
Puss&kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: