weloveourhorses.blogg.se

CAMILLA- DE SENASTE RIDTURERNA

Kategori: Camilla & Fargo

Hej på er! =)
Igår blev det en mysig skritt tur upp och ner på en liten skogsväg. Bitvis var det ganska så blött, men Fargo är snäll och går där jag ber honom =). Maja och Feeri gjorde oss sällskap vilket var väldigt trevligt! Hon gick helt okej igår och var så lycklig över att få komma ut en sväng. Fast hon tyckte att det kunde gå lite fortare än skritt...Jo, Feeri gillar fart och fläkt ;). Men vi höll oss till skritt ändå. 
Fargo hade inga problem att gå framåt nu när han hade sällskap, till skillnad mot turen härom kvällen när han och jag var ute själva. Jag planerade att rida en bit på vägen bara eftersom det redan var mörkt. Det gick jättebra i början och han skrittade på i rask takt, men plötsligt var det tvärstopp och han tänkte inte gå en centimeter till! Förutom bakåt... Han backade, gjorde volter, slog med huvudet, backade lite mer....Han backade bara när jag skänklade på, kors och tvärs över vägen. Vi kom ett steg fram ibland och jag berömde massor, men då backade han igen. Jag hade inte spö att ta hjälp av heller, för han är spörädd. Till slut var vi nästan tillbaka till stallet och då ropade jag på Maja för att få lite assistans, för vi skulle gå en bit åt andra hållet! Hon kom och tog tag i honom och ledde honom och då gick han snällt med. Attans häst!! Jag SKA få bort det här beteendet på något sätt, jag tänker absolut inte ge upp. Frågan är ju bara VARFÖR han gör som han gör?! Om jag bara kunde förstå så skulle det bli lite lättare. Han är inte alls arg eller okontaktbar när han håller på så där, utan han bara jäklas...eller??  
Om det finns någon där ute som har liknande erfarenhet av en backande häst, så får ni väldigt gärna höra av er med tips eller funderingar. 
Nu ska jag snart åka till Majas skola för info möte med syo inför gymnasievalet. 
Ha det gott!!
Puss & kram
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: